Kapri Čiz Kejk — Najjednostavniji detaljan recept.

Posle mnogo vremena, rešila sam da objavim još jedan recept. Nekako pokušavam da što više pišem o kozmetici pa sam ovu kategoriju potpuno zapostavila. Recept koji želim da vam predstavim sam sama izmislila, tačnije kombinovala sam nekoliko recepata za čiz kejk i sklopila u jedan meni najjednostavniji. Ovom čiz kejku sam dala ime Kapri zato što je moj muž, i još nekoliko njih koji su ovu tortu probali, rekli da ih podseća na kapri sladoled.img_5204

Potrebni sastojci:

  • 600g krem sira
  • 500ml slatke pavlake
  • 300g šećera u prahu
  • oko 400g keksa
  • 200g margarina
  • 3 kesice želatina
  • 300ml mleka
  • 200g čokolade za kuvanje
  • 10 kašika šećera
  • kašika arome vanile

KORA

Kora je deo koji se najbrže i najlakše pravi ali se lako može zeznuti. Keks možete da koristite koji želite, ja sam probala i sa plazmom i sa zlatnim pekom i ispada super i sa jednim i sa drugim. Obično kupim keks i sama ga sameljem kod kuće. img_5134

Uglavnom, istopite margarin i dodate mlevenom keksu, izmešate i dodajete mleko dok smesa ne bude takva da se može lepo utapkati i da nije previše suva, nešto poput vlažnog peska. Možete koristiti i neki sok, ali ja najviše volim mleko jer je neutralnije.

Kada sve to izmešate, samo jako utapkajte u kalup i stavite u frižider. Ovde se najviše možete zeznuti jer nekada može da ispadne jako tvrda kora ili previše meka, tako da gledajte da dobro procenite koliko vam je potrebno tečnosti (soka ili mleka).

FIL

  1. Glavni sastojak je krem sir, možete koristiti bilo koji čiji vam se ukus sviđa. Ne mora biti preslan i previše redak. Mikserom izmešajte šećer u prahu sa sirom i vanilom, a onda dok vam mikser i dalje radi, postepeno dodajte slatku pavlaku i mutite. Smesa će se mnogo povećati tako da uzmite neki veći sud u kome ćete mutiti. Ne morate slatku pavlaku posebno mutiti pa onda mešati sa sirom, sve može u jednoj posudi i nema greške sa ovim.
  2. Dve kesice želatina (20g) sipajte u nekih 100ml hladne vode i sačekajte malo da se naduje, a sa druge strane smlačite 100ml mleka. U mleko stavite želatin i izmešajte, pa polako sipajte u fil i mutite mikserom. I fil je gotov. Pola smese stavite u kalup preko keksa i vratite u frižider. img_5136
  3. Istopite čokoladu i dodajte drugoj polovini fila. Dobro izmešajte kašikom ili mikserom, i prelijte preko belog fila u kalupu. naravno možete birati redosled ali ovako je jednostavnije.

ŽELE

Obično preko čiz kejka ljudi stave neki džem ili tako nešto, ali sam videla i recept u kome se stavlja žele od voća. Možete staviti bilo koje voće, postupak je uvek isti. Ovaj put ja sam izabrala jagode i imala sam nekoliko kupina u hladnjaku pa sam i njih iskoristila.

Odmah zamrznuto voće sam stavila u šerpicu i prekrila sa nekih 10 kašika šećera (po ukusu) i uključila da se to kuva. Zaleđeno voće će pustiti vodu ali možete dodati pola čaše vode da bi dobili veću količinu. Voće kuvajte dok se ne raspadne ( barem ja tako volim) a možete i da iseckate voće i samo čekate da voda proključa i to je to. Tako ćete u želeu imati komadiće voća.

Sa druge strane u malo hladne vode sipajte kesicu želatina i sačekajte da nabubri. Pa dodajte u voće koje ste skuvali i sklonili sa vatre. Izmešajte i sačekjte da se ohladi pa prelijte preko zadnjeg fila i vratite u frižider da se stegne. Meni je voće malo previše ključalo pa je žele bio malo penast, što nije loše ali je estetski bezveze. img_5153

Ovaj čiz kejk ispada dosta kompaktan i kremast, lepo se seče i po ovoj recepturi ispada ga jakooo puno tako da uzmite najveći kalup koji imate. Ja bih odokativno rekla da mogu bar 30 parčeta iseći ako ne i više. Sečite manje parčiće jer nije baš lagan kolač. Pravi se vrlo brzo, pola sata do sat vremena.img_5200-1

Pala mi je na pamet još jedna stvar, možete istopiti još malo čokolade i staviti između fila i želea pa se može dobiti hrskava glazura i biti slično kao kod pravog kaprija.

To je sve od mene, kolač je preukusan i lepo izgleda. Ja nisam baš pazila da sve ivice budu ravne itd., ali ako se potrudite biće kao iz poslastičarnica.

Ukoliko vam se sviđa recept ili ga isprobate, pišite mi utiske na fejsu, instagramu ili ovde u komentarima, i šaljite slike. <3<3<3

 

 

One comment

Leave a Reply

